Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

V41l50a72d55i68m97í31r 92P86r36o60k22e63š 9677665291834

Bratislava - Rozdělení Československa na konci roku 1992 bez předchozího referenda bylo podle slovenské expremiérky Ivety Radičové volebním podvodem politických stran vůči občanům.

http://zpravy.aktualne.cz/zahranici/zanik-csfr-bez-referenda-byl-podvod-mini-radicova/r~i:article:779641/

Daleko horší problém nastal po převedení rozhodování o vývoji našich zemí na EU.

Ano federaci a spolupráci mají za cíl právě Občanské tribunály v několika zemích. Politicky obviněný Jozef Klanyi se zúčastnil mezinárodních setkání za Slovenský Občiansky tribunál rozumu pravdy a lásky. V naší zemi vznikl také Občanský tribunál. Nyní společně pomáhají. Z petičnej akcie za prepustěnie Jozefa Klanyiho zo dňa 26.1.2015 s pred Justičného paláca...podpísali nám ďalší advokáti...niektorí bežní ľudia...prekvapenie pre mňa bolo keď reakcia na informácie bola: "Viem... viem ...súhlasím, aby ho čo najskôr prepustili...ale viete, nemôžem vám to podpísať...išiel by som proti sebe ...ja v tejto budove pracujem..." veru...za 25 rokov od revolúcie....mnohí ani netušia čo to je sloboda...žijú v totalite...Ďakujem všetkým ktorí prišli...aj tím ktorí podpísali...

http://youtu.be/De25Oj_zYug

0/0
27.1.2015 5:49

Z93u54z17a14n25a 29B46a15l50o64g34h31o79v50a 3769204207229

V roce 1992 jsem si rozdělení nepřála. Já pocházím z Košic a ty byly profederální. Když jsem se pak přestěhovala do Čech, tak mě místí z mých postojů často zkoušeli, jako by to k čemu bylo . Plácali mě po ramenou, že my jsme byli ti hodní "Slováci" , co se nechtěli dělit. Pravda je směšná - Košice se nechtěli dělit ani od R-U.Je to velice konservativní místo. Ale to si již nikdo nepamatoval. Nicméně, protože na Slovensko pořád jezdím, musím říct, že nikdo z mých známý již rozdělení federace neřeší. Slováci hodně řeší ekonomiku - je tam, bohužel velké množství nezaměstaných - po likvidaci obřích státních firem vyrábějíjích pro sovětskou zbrojařinu to asi ani jinak dopadnout nemohlo. Takže mnoho lidí je v cizině a pak se o Vánocích sejdou u punče ale Čechy jsou jen jednou ze zemí, kde se pracuje, nebo žije. Nejsem si jista, zdali právě ekonomika by nebyla způsobovala neustálé problémy mezi Čechy a Slováky. Slovensko by bylo vyžadovalo veliké investice a nejsem si jista, zdali by to obyvatelé Čech nesli s libostí, asi by se cítili, že se jim děje újma.

+1/0
26.1.2015 15:50

M67i81l30a47n 63S12t28e46h45l80í60k 7510849323441

Každý, kdo zažil to napětí mezi Čechy a Slováky v roce 1992, které vzniklo hlavně zásluhou Slováků, je rád, že k rozdělení došlo tak rychle. Čím déle by se Češi snažili federaci udržet, tím více by se radikalizovaly skupiny nacionálně smýšlejících  Slováků a nakonec by k rozdělení stejně došlo, ale nejspíš za mnohem dramatičtějších okolností. Dnes, díky společnému schengenskému prostoru, nám může být úplně jedno, jestli jsme v jednom federálním státě, nebo každý ve svém. Dokonce si myslím, že oba národy se teď k sobě chovají lépe, než za společného státu.

+1/0
26.1.2015 13:27

I71v54a92n 29N59a36h10o17d30i46l 7280798268761

Sbohem Slovensko bude ti líp,nebo už je?[>-]

0/0
26.1.2015 5:13

A26n47t54o80n46i29n 64K81a75d18l70c32e63k 9762609811156

Autor pise jako kovany cesky nacionalista.  Jenom par veci...  Historie Slovaku a nas neni vubec nejaka dlouha a bohata v kontextu cele historie.  Historii a zvyky mame my Cesi a Moravane spise spolecne s Rakusany s  jedinym rozdilem jazyka.  Ale ten je pro nacionalisty velmi dulezity, ze ano.  Ceskoslovensko bylo zalozeno jednostranne, bylo zalozeno na lzi, bez nejakeho referenda, bez souhlasu zemskych vlad, tudiz bylo zakonite odsouzeno k zaniku.  Pokud mate chut neco napravovat a chcete se posunout dopredu z dnesni situace, tak musite nejdrive obnovit zemskou vladu v Cechach, na Morave a ve Slezsku. Teprve pak pres Viden, Bratislavu a Budapest navazovat na nejake oziveni neceho.  Tim nemyslim nove R-U, ale historicke zeme se svou spadovosti tam, kde opravdu patri.

+2/0
25.1.2015 23:17

Z92u78z38a59n89a 49B20a13l91o30g63h49o31v86a 3849794917649

Skvělá poznámka. Souhlas.

+1/0
26.1.2015 15:31

L43a41d85i13s56l36a11v 32J38í51l98e54k 9932249502181

Během své existence naše země mnohokrát měnila své hranice,  nikdy se ke starým nevracela, nevím, proč by k tomu mělo dojít teď.

0/0
25.1.2015 20:58

O68t89o 75J66u22r55n33e27č96k97a 2773950941263

Jsem dlouhodobě přesvědčen, že československo bude vzkříšeno. Ale nebude to nějakou iniciativou zdola, na to mají mocenské skupiny již moc uzurpované vlastní okruhy zájmů... Věřím, že při nějaké další vlně nestability v Evropě, nebo nějakém větším geopolitickém pohybu v Evropě, se to ukáže jako nutnost pro přežití našich národů. A potom se znovu spojíme - z nutnosti...

+1/−2
25.1.2015 19:45

K16a87m32i90l 56S34e77d90l56á98č17e90k 1936259876511

To opravdu nevím, jestli je toto klíčové pro přežití našich národů. Pro Slováky to může ze strategického hlediska být možná o něco zajímavější, ale pro nás? Přejít z 10 milionového unitárního, národnostně velice homogenního a politicky (ze státotvorného hlediska) velice jednotného státu na stát 15 milionový s vnitřními třecími plochami? To by sotva něco řešilo.

+2/0
25.1.2015 21:46

M21a94r59i54e 29N72e33u67m46a46n43n18o17v60á 1193936434168

Nesouhlasím, jako většina Čechů i Slováků.

0/−2
25.1.2015 19:35
Foto

P60a51v30e26l 32D92v19o60ř97á80k 5519335144210

Pokud by nějaké slučování mělo smysl, tak také s Rakouskem. Původní myšlenka TGM bylo přetvořit R - U v moderní federaci, asi podle amerického vzoru. Odpor proti tomu byl v Maďarsku a u radikálních Čechů. Rakousko údajně bylo pro.

Masaryk se (oprávněně) domníval, že maličká republika Č + S dlouho nevydrží.

Tlak na odtržení Slovensky vzešel z tamních ultranacionalistických kruhů. Naše firma tehdy spolupracovala s jednou prešovskou a rozdělení obě firmy poškodilo, přesto jsme to spolu táhli dále.

Reakce z mého okolí - nešťastný, chybný krok. Bylo to vítězství iracionálního myšlení nad pragmatismem.

+2/0
25.1.2015 19:19

L32a46d52i57s33l70a58v 68J51í87l81e49k 9722689962231

Já jsem taky slyšel, že Masaryk nebyl pro rozbití Rak.-Uh. Ovšem v Hovorech s TGM o tom nic není. Naopak, Masaryk říká, že s velkým nasazením pracoval od počátku pro to, aby mocnosti uznaly po válce náš stát.

0/0
25.1.2015 20:49

J91i55ř48í 73Ř98e65z57n12í43k 4602722773485

Nebyl pro rozbití až do začátku války, pak zlomil nad R.-U. kříž.

+1/0
26.1.2015 8:11
Foto

P29a55v24e98l 89D59v82o88ř60á34k 5919285784120

Ano, za dané situace mu nic jiného nezbylo.

0/0
26.1.2015 12:20
Foto

M56i57l34a79n 26K14a59s17l 4520674559196

Zeptejte se napřed Slováků. Rv

+4/0
25.1.2015 18:15

J87i85ř79í 79Ř83e51z12n54í51k 4972322653825

můžeme to zkusit, ale jedině v případě zemského uspořádání.

+2/0
25.1.2015 18:10

A17d71a31m 73S76t46a26v50a 5408777856381

"....prvním mužem slovenský politik Alexander Dubček...": Pro Československo se stalo osudnou a smrtelnou chybou, že po převratu v 89. se prezidentem nestal Alexander Dubček. Ať už byl jakýkoliv, vím, politicky byl velice slabý a neschopný, ale byl by významným symbolem svobodného Československa a za jeho prezidentování by si Slováci nebyli mohli dovolit usilovat o rozdělení Československa a po letech by bylo již ve hře jenom a jenom referendum, a vždycky byla většina Slováků proti rozdělení. Toho si měl být Václav Havel vědom a neusilovat o své zvolení prezidentem. Takhle do historie vstoupil jako osoba, kvůli které se Československo rozpadlo.

+2/−2
25.1.2015 18:06

J11a65r35a 80R73a46n35k 1231206799971

Podle tech, s kterymi jsem se stykala a nebali, nebo nestydeli se rici, vsichni ti v exilu si rozdeleni nesmirne prali, dlouho pred 90. rokem, treba ve Svycarsku meli svoje vlastni plesy a Mikulasske, jsou to malickosti, ktere obcas v diskusich vyskocily, jen proto, ze jsme si navzajem pomahali, protoze jsme se meli treba "my 4" radi, vse se vzdy zahnalo do "ztracena".....

+1/0
25.1.2015 18:36

A47n57t78o49n29i55n 45K73a49d62l58c51e37k 9232899111366

Mam podobne zkusenosti z US.  Slovaci maji a vzdy meli sve organizace, kostely, kluby a pro me jsou dost nacionalisticti.  Par Slovaku ze Zahori nebo Kopanic se k nam sem tam prida, ale to je vse.  Proste jiny narod, jina historie.

+1/0
25.1.2015 22:52

P77a32t59r84i23k 53K13ř76í65ž 8291375862520

V žádném případě! Rozhodně NE.

+4/0
25.1.2015 18:04

P66a44v58e92l 80N53o30v10á52k 3118778294442

Pokud bych se odvážil tipovat, tak by tuto myšlenku za současné situace mohlo podporovat tak maximálně 10-15 procent Slováků. A proč by také měli, jsou nezávislý a úspěšný stát a k ničemu zásadnímu nás nepotřebujeí. K znovusjednocení by ze Slovenské strany mohla být vůle maximálně při nějaké zásadní události kdyby například Rusko obsadilo Ukrajinu a zároveň EU a řekněme i NATO se rozpadlo.

+3/0
25.1.2015 18:01

J11i86ř75í 34Ř53e94z23n74í38k 4962352943695

Tam aktuálnější hrozba, slovenští Maďaři. Když se Československo rozpadalo, říkal jsem svým slovenským přátelům, že my je potřebuje kvůli Němcům, oni nás kvůli Maďarům.

+1/−1
25.1.2015 18:04

J91i59ř22í 42Ř13e77z38n89í69k 4762962163225

Je to sice škoda, ale ty vzájemné ústrky by se kumulovaly. Výsledkem by pouze bylo, že by na Slovensku vystřídal Mečiara Slota a v Česku bychom místo Klausových kravat musely v TV se koukat možná na Sládka.

+1/0
25.1.2015 17:59

J46a98n 58R58á87ž 1589963474290

Autorovi doporučují oprostit se od "Jiraskovského" vnímání historie a prostudovat si, jak opravdu vznikla Československá republika. Zákulisní dohody, nesplnitelné sliby i vojenská anexe byly ve pozadí aby mohl Masaryk zrealizovat svoji ideu samostatného státu československého národa, ze kterou se Slováci nikdy neztotožnili.

+4/0
25.1.2015 17:58

J59i81ř51í 53Ř97e89z26n71í73k 4662422683215

Ani se ztotožnit nemohli, neboť žádní Slováci tehdy ještě neexistovali. A bez toho triku o československém národě by nevznikla Republika československá, natož česká.

+5/0
25.1.2015 18:01

J26a32n 24R20á18ž 1519463934740

Jest pravdou, ze díky vzniku ČR se mohli Slováci deklarovat jako státotvorný národ a vytvořili se podmínky k tomu,aby po prvé v historii obyvatelé Horních Uher měli svůj stát. Jinak by zůstali občané dnesniho Slovenska obyvatelé Maďarské provincie.

+4/0
25.1.2015 18:14

A39n34t94o46n35i26n 41K58a16d44l87c49e15k 9232529861156

Na to jedine meli Slovaci v te dobe pravo.  Tim myslim ustanovenim jejich vlastni provincie/zeme/zemske vlady v ramci Madarska.

0/0
25.1.2015 23:23
Foto

I33v36a18n85a 89D88i31a87n49o16v51á 8638310189933

Je to škoda

+1/−1
25.1.2015 17:52

J63a44n 26R36á66ž 1409203364850

Je to škoda menší, než byl rozpad Rakouska-Uherska

+4/0
25.1.2015 18:02

J26i37ř55í 68Ř39e26z59n86í81k 4432592143845

Tak Rakousko-Uhersko bylo už rozpadnuté předtím, než vznikla první světová, ta to jenom o dva roky oddálila. Uhři se chtěli trhnout.

0/0
25.1.2015 18:06
Foto

I17v45a54n39a 82D61i19a50n21o80v52á 8338770559213

Mně to rozdělilo rodinu, mj:-(

0/0
25.1.2015 18:23

J75a77r77a 17R98a61n27k 1591726709111

Jen pomyslna hranice, v rodine by se citove nic nemelo zmenit.....co kdyby se pul rodiny vystehovalo treba na Hawaii?;-)

+1/0
25.1.2015 18:39
Foto

I67v72a90n59a 46D10i57a18n15o42v73á 8578880989553

Mám člena rodiny v Kanadě, city jsou stejné. Spíš je mi líto, že můj domov- Československo- jako takový už neexistuje

0/0
26.1.2015 3:02

S42l91a58v10o56m63í47r 81B79e82n80e42š 6532227450444

Rozdělení mČeskoslovenska že bylo chybou?

A co jsme měli dělat my Češi, když Slovensko jasně deklarovalo, že s námi v jednom státě nechce žít?

+9/0
25.1.2015 17:50



NOVÝ KODEX BLOGERA

Petice

Jaké jsou novinky kromě Politické arény? Podívat se můžete tady.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.