Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M71a86r54t50i98n52a 96M18o94u32d83r88á 7800563936459

Bez snaživých "pošťáků" by jakékoliv poselství zapadlo.

0/0
13.11.2014 20:47
Foto

J79a43r75o28m77í19r 85Š79i55š13a 3980353241477

pro veřící Ježiš byl, je a bude, ostatní se tím nijak nezaobírají,  obecně platí, že každý věří čemu věřit chce a fakta či skutečnosti nejsou tak důležitá.

+1/0
13.11.2014 16:10

M73a87r58t94i64n 93K28a76v22k90a 4566381962822

Jaroslave. Ježíš je historicky doložen. Ne, nemusíte číst evangelia, ale i spisy římských pisatelů, jako Tacitus

0/0
13.11.2014 15:43

D76a56n64i30e50l 74R26e33i15c92h49e61l 8119749933

Ano, Tacitem to začalo, ale taky skončilo:)

+1/0
13.11.2014 15:48

J94a52r71o93s57l57a94v 39T84a90c98h26o13v31s83k70y 2492220124120

Vsak ja vam to neberu. Proste je dolozeno, ze v te dobe nejaky zid chodil po pousti a povidal. Ale i kdyby nechodil a nepovidal, osoba Jezise neni pro krestanstvi tak dulezita. Nasel by se jiny symbol.

+1/0
13.11.2014 15:56

B98e48d78ř84i48c31h 50T82ě65š54í12n92s53k81ý 6262483841437

pokud by vzniklo

0/0
13.11.2014 21:18

J49o34s81e27f 78S38l50a58v22í12č30e31k 4103496976713

Pokud se jedná o tu žhavou souřasnost, naprosto mi stačí to, co předvádí církev v naší zemi.

0/0
13.11.2014 15:37

M94a56r73t85i55n 35K17a22v73k40a 4876161712302

no jistě a co předvádí?

0/0
13.11.2014 15:44

J15a45r84o15s71l77a30v 80T68a49c43h89o18v48s61k43y 2542620934810

Nic tak spatneho. Legalnimi prostredky ziskava majetek a ten pouziva k vytvareni zisku. Totez dela skoro kazde eserocko.

+1/0
13.11.2014 15:57

J85i68ř74í 97K87i23n27d68l 2528487493447

Existence Ježíšova je jistá, i když jeho osoba není doložena žádnými nezpochybnitelnými důkazy.  Není známo jeho narození a ani úmrtí.  Ví se jenom, že to byl Žid, že kolem sebe hromáždil skupinu lidí, která tři roky před jeho smrtí se potulovala po Palestině. Po jeho  smrti se rozešli a potulovali se po zemích Římské říše a zakládali skupiny, které se z židovských proměňovaly v křesťanské. Udržovali mezi sebou písemný styk a zachovaly se o tom dopisy. To jsou nejstarší kŕes´tanské texty, a až po nich byla sepsána evangélia. Různorodá a neujasněná křesťanská věrouka byla sjednocenateprve v r.381, kdy byly křesťanské texty rozděleny na svaté a na apokryfní, apodle císařského nařízení měla být všeobecně věřena téze, že Ježíš je bohem. Isem lze datovat vznik křesťanství, které je i naší historii, které položilo základy Evropy na kterých stojí Evropa do současné doby.

+1/0
13.11.2014 15:25

Z85d90e95n84ě46k 93B76á30r51t23a 5873331527658

Ve skutečnosti si Ježíše v jeho době nikdo nevšiml.Žádný starověký historik se o něm nezmiňuje.Ve svém díle mu židovský historik Josef Flavius nevěnuje ani slovu, ten pozdější doplněk do jeho textu samozřejmě nepočítám...

0/0
13.11.2014 15:20

J27a68r59o40s84l35a21v 89T43a45c69h85o27v58s60k60y 2382300104980

Podle me byl sefem jedne z mnoha sekt. No a jeho nasledovnici meli stesti, ze jejich uceni povazovali rimane za uzitecne k udrzeni lidu na uzde. Tak je zviditelnili.

0/−2
13.11.2014 15:22

M13a26r51t76i95n 59K84a73v39k72a 4806511552322

Což není pravda.

0/0
13.11.2014 15:29

J95a58r19o22s62l24a32v 95T56a60c24h59o76v28s68k90y 2842660334520

Nejaky citat by nebyl ? Nebo zase jen vykrik do tmy.

0/0
13.11.2014 15:34

Z61d10e26n82ě43k 34B50á47r59t70a 5643281407938

Co není pravda? Římští autoři se sice zmiňují, ale nepřímo a dost zmateně.Flavius zmiňuje pouze Jana Křtitele a Jakuba.

0/0
13.11.2014 15:47

L61u12c51i26e 67M84a76g16d69a90l62e46n82a 4652142489878

Skvělý a zajímavý článek!:-)

Ježíš Nazaretský je historicky doložená postava, která skutečně existovala.

To, zda  opravdu činil zázraky, je už věc druhá. :-)

+1/0
13.11.2014 15:10

J23a27r12o69s95l41a35v 77T37a72c84h46o85v94s94k29y 2812650664490

A kdo a cim to dolozil ?

0/0
13.11.2014 15:12

L67u98c47i75e 55M40a35g30d95a51l83e42n20a 4822502119378

Spousta badaletů a historiků, kteří se tímto tématem zaobírají po tisíce let.

0/0
13.11.2014 15:18

J34a65r69o25s47l39a21v 90T69a82c94h66o27v10s10k47y 2982290244790

Muzete tu uvest alespon jednoho konkretniho a nejaky ten dukaz ? "Spousta badaletů a historiků" - to neznamena nic.

0/0
13.11.2014 15:21

L36u24c65i16e 15M80a84g88d51a35l13e54n93a 4902572109968

Jaroslave, já jsem pouze vyjadřovala svůj názor na článek, který mě zaujal, jelikož se to týká tématu, co studuji a kterému se chci nadále věnovat.

Nejsem tu od toho, abych zde něco dokazovala, či vyvracela. Vygůglete si to, případně se koukněte na dokumenty na youtube, kterých je tam požehnaně.

0/0
13.11.2014 15:28

J33a29r68o35s83l85a56v 39T62a78c51h83o94v21s62k36y 2302110194980

Vy tu prohlasujete nejake nepodlozene nazory. Nic proti tomu, ale schovavat je za spousty badatelu a historiku je demagogie.

0/0
13.11.2014 15:31

L63u19c65i54e 32M49a43g79d50a71l36e51n98a 4492742989548

Názor má každý člověk na cokoliv. Názor nemusí být podložený. ;-D

Toto je veřejná diskuze, tak co bych svůj názor nevyjádřila. 

To, jestli Vy s mým názorem nesouhlasíte, se toho netýká.

Neschovávám se za nikoho, psala jsem pouze to, o čem jsem přesvědčena a čemu věřím.

0/0
13.11.2014 15:37

J53a51r38o19s75l51a12v 43T15a56c24h49o27v72s89k47y 2102420234630

Ale jo mejte si svuj nazor, ale vy jste tu o par pater vys citovala "spousty badatelu a historiku". To Vas osobni nazor posunulo do jine roviny

0/0
13.11.2014 15:53

L24u13c44i51e 75M87a90g51d98a83l54e45n62a 4812762599808

Nikoho jsem necitovala, citace vypadá úplně jinak. :-)

0/0
13.11.2014 15:59

J89a86r67o63s20l26a91v 28T39a33c97h45o13v97s17k60y 2452390504160

Tak jeste jednou, abyste to pochopila - "Spousta badaletů a historiků, kteří se tímto tématem zaobírají po tisíce let." To je presny citat toho, co jste napsala. Pouzila jste jednu demagogickou techniku - schovavani se za autority.

0/0
13.11.2014 16:06

L85u42c86i60e 59M43a31g12d78a86l45e95n39a 4652192549558

To jste nemusel, já to chápu.;-D

Ano, to je přesný citát, toho, co jsem napsala (=  Vy citujete mě) 

Akorát, že v komentáři předtím jste uváděl, že já jsem citovala, což není pravda. Napsala jsem, to ano, citovala nikoliv.:-)

A tímto bych naši diskuzi ukončila, poněvadž mám pocit, že je velmi nepřínosná a už se ani netýká původního témata.

Mějte pěkný den!:-)

0/0
13.11.2014 16:11

Z10d14e85n52ě32k 46B64á91r16t95a 5843461837268

Ve skutečnosti nikdo...Ježíš historicky doložen není, to ovšem neznamená, že vůbec nežil.Je dost pravděpodobné, že skutečně žil, i když není historicky doložen.

+1/0
13.11.2014 15:25

J51a35r53o94s57l10a17v 13T76a94c89h49o52v86s12k15y 2462870614150

Mate pravdu. V te dobe zily spousty lidi. Nejaci z nich se klidne mohli jmenovat Jezis.

0/0
13.11.2014 15:29

M45a35r63t62i62n95a 31M67o53u47d45r64á 7930693926709

to jméno prý bylo ve své době poměrně běžné

0/0
13.11.2014 20:49

L85u70c61i54e 48M95a36g90d62a82l92e77n89a 4102582959848

Nám včera zrovna na přednášce říkali, že historicky doložen je, takže nám tedy asi lhali. ;-D

Ale samozřejmě chápu, jak to myslíte:-)

0/0
13.11.2014 15:30

J78a80r26o70s89l41a61v 77T48a58c39h59o35v54s82k93y 2412290754360

Ono je to vlastne jedno. Rozjel vlak, ktery jede. A jestli se jmenoval Franta, Pepa nebo Jezis je jedno.

+1/0
13.11.2014 15:33

I17g65o48r 97I72n10d79r12u53c77h

Ten vlak ve skutečnosti rozjel až císař Konstantin.

0/0
13.11.2014 22:24

J53a88r48o79s25l87a75v 98T95a39c98h75o10v47s96k40y 2372370194820

Jezis rozhodne neni soucasti nasi historie. Mozna zidovske, mozna rimske, ale ne nasi. Jako osoba a clovek mi nijaka zvlast sympaticky neni, ale to muze byt i tim, ze ho v Bibli spatne popsali. Jako symbol je neco jako Havel a jeho kriz jako Havlovy lavicky.

0/−1
13.11.2014 15:08

I58g79o81r 69I76n22d41r27u97c88h

Připomeňme si postavu, která dost možná nikdy neexistovala :-)

0/0
13.11.2014 14:56

M60a58r33t69i14n 50K21a54v39k93a 4276411322452

Existoval Sokrates? O jeho životě je méně důkazů než o životě Krista

0/0
13.11.2014 15:30

Z37d41e64n11ě11k 41B72á52r92t70a 5293721167778

Platon a Xenofon toho jistě napsali dost o svém učiteli. Takové štěstí Ježíš neměl, žádný s jeho žáků či současníků mu nevěnoval ani čárku, nebo se nic takového nedochovalo...

0/0
13.11.2014 15:56

J12a12r56o58s11l16a77v 50T51a39c42h56o29v81s96k24y 2652260574460

Budto neumeli psat, nebo jim to bylo jedno.

+1/0
13.11.2014 15:58

J42a45r56d40a 26C65h25o17v65a62n50e41c 6431425523369

Napsal jste to pěkně, ale mám dvě připomínky:

1. Ježíš Kristus není žádná historie, ale žhavá současnost. V mém životě tedy zcela jistě (a doufám, že je i mou budoucností).

2. Nechápu, proč k citacím z Písma užíváte archaickou češtinu. Písmo nebylo psáno archaickým jazykem a také nikdy nebylo do archaického jazyka překládáno.

+1/0
13.11.2014 14:55

J47a68r40o25s66l86a88v 34T67a53c22h90o54v77s14k13y 2252690454660

S tou zhavou skutecnosti to nebude tak zhave. Priznejte si, ze vetsine lidi je Jezis lhostejny. A ti, kterym neni tak uplne lhostejny se jim zabyvaji par minut denne - daleko mene nez kolik casu travi na zachode.

0/0
13.11.2014 15:20



NOVÝ KODEX BLOGERA

Petice

Jaké jsou novinky kromě Politické arény? Podívat se můžete tady.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.